نوشته شده توسط : محمد کمیلی

به چند دستور زیر بعنوان دستورهای مهم توجه کنید:

 

Overkill : برای پاک کردن خطوطی که روی هم افتاده اند از این دستور استفاده می کنیم. توجه نمایید که با انجام این کار حجم فایل اتوکد شما به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

Removes duplicate or overlapping lines, arcs, and polylines. Also, combines partially overlapping or contiguous ones.

 دستور purge :گاهی در طول ترسیم ،لایه های اضافی و بلوک های اضافی و ... رو می سازیم که در پایان به آن نیازی نداریم و حجم فایل بیخودی زیاد میگرددو اگر فایل رو بخواهیم مثلاً ایمیل کنیم حجم زیادی دردسره.با اجرای این دستور و گزینه purge all از شر همه اضافات فایل راحت می شویم.
Removes unused items, such as block definitions and layers, from the drawing.    :purge

Audit : قبل از هر کاری با کمک دستور Audit فایل خود را بررسی کنید. این دستور عیبهای رایج فایل ترسیمی را پیدا کرده و آنها را رفع میکند. Evaluates the integrity of a drawing and corrects some errors. 
شاید برای شما پیش آمده باشد که یک نقشه که اندازه گذاری شده موقع copy؛ move یا copy past کردن و غیره جای dimension ها تغییر کرده و بهم میریزه؛ برای جلوگیری از پیش آمدن این مشکل میتوانید از دستور dimdisassociate استفاده کنید. قبل ازاجرای دستور مورد نظرتون ابتدا در خط فرمان تایپ کنیدdda ( مخفف دستور dimdisassociate) سپس dimension های نقشه مورد نظر را انتخاب کنید وenter کنید حالا با خیال راحت نقشه را move کنید یا هر فرمان دیگه را که میخواهید اجرا کنید.



:: بازدید از این مطلب : 4625
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 بهمن 1393 | نظرات ()